środa, 28 maja 2008

E-podpis tylko pod Windowsem

Pytanie, jakie zadał mi kolega:
Fajnie jest, będzie podpis, ale ja mam Maca z jego oesem. Co teraz?
Szczerze mówiac opadła mi kopara, bo jako człowiek żyjący w świecie okien, jakoś nie pomyślałem. Problem nie tylko dotyczy macowców, ale też wszelkiej maści linuxowców.
No i lipa.
Zacząłem od przelecenia się po stronach dostawców podpisu. Wszystkie 3 firmy oferują w standardzie oprogramowanie do zarządzania e-podpisem i podpisywanie dokumentów, ale tylko pod Windows. Więc jeżeli chcielibyśmy rozpocząć pracę z e-podpisem i e-kartą potrzebny będzie kolega z Windowsem.
Tak samo potrzebujemy Windows do korespondencji z ZUSem, ale to dlatego, że Płatnik działa tylko w tym środowisku.
Więc co możemy zrobić z e-podpisem pod innym systemem operacyjnym, niż "jedyny i słuszny"?
Możemy podpisywać dokumenty w przeglądarce internetowej, jeżeli podpisujemy wnioski przez internet - i to wszystko. No, na razie możemy, chyba że pojawi się jakaś niezgodność interpretacjach skryptów przez przeglądarki ;)
A żeby nie było tak smutno - posiadacze Windows 98 nie muszą kupować nowszych systemów. Oprogramowanie do zarządzania podpisami działa też na tych, niewspieranych przez MS, systemach. No ale Płatnik już nie za bardzo chce działać ;)
Ufff ... czas chyba kończyc prace na dzisiaj.

Brak komentarzy: