piątek, 1 sierpnia 2008

Przyjmowanie pracownika, a dane osobowe.

Nie jestem prawnikiem, więc nie będę udawał, że są to moje przemyślenia. :)
Podczas dokształcania się w dziedzinie ochrony danych osobowych podczas rekrutacji natknąłem się na dwa artykuły:
- w Gazecie Prawnej artykuł p. Agnieszki Lechman-Filipiak o podstawach prawnych zakresu przetwarzania danych: link
- i na blogu Olgierda Rudaka o nieszczęsnej klauzuli na przetwarzanie danych osobowych: link

O ile w przypadku artykułu w GP, to zgadzam się w pełni :), to o tyle w przypadku art. Olgierda, brakuje mi informacji, że klauzula nie jest zawsze wymagana.Przykłda?
Firma prowadzi rekrutację, tylko przy pomocy swoich pracowników (kadrowy, przyszły szef) i tylko na podstawie informacji dopuszczonych w art. 22(1) par. 1 Kodeksu Pracy. Według tego zapisu przyszły pracowadca ma prawo żądać: imię,nazwisko, imiona rodziców, datę urodzenia, miejsce zamieszkania, wykształcenie oraz przebieg dotychczasowego zatrudnienia.
Mam nadzieję, że ten wpis pomoże szukającym pracy, bo jak podają moje statystyki, sporo osób tu trafia szukając przez google informacji na temat klauzuli przetwarzania danych opsobowych podczas rekrutacji.

Brak komentarzy: