niedziela, 22 czerwca 2008

Kurs jako videokonferencja

Chwila wolnego podczas instalowania Windowsa 2008 na VirtualPC. A ponieważ sprzęt ma tylko 2GB RAMU, to troche zajmie :) Cóż - wiedza wymaga poświęceń ;)

Swego czasu natknąłem się na firmę szkoleniową Project Management Consulting (pmc.edu.pl). W sumie nie natknąłem się na samą firmę, ale na jednym z portali społecznościowych spotkałem bardzo dobrą ofertę na weekendowe szkolenie z PRINCE2. Jakoś jednak nie było mi uczestniczyć w tym szkoleniu (notoryczny brak czasu).

Dobrze jest jednak co jakiś czas zajrzeć na ich stronę. No i opłacało się :)
W ofercie firmy pojawiły się szkolenia on-line, ale nie w formie ćwiczeń, zadań, czy przezentacji ale w formie videokonferencji.
Jak to działa.
Narzędziem jest Adobe Acrobat Connect Pro. Demo dostępne jest tutaj.
Jest to bardzo ciekawa alternatywa dla szkoleń stacjonarnych. Zaoszczędzamy na dojazdach, czasie traconym na pobyt w innym (często) odległym mieście. Możemy obniżyć koszty (słynne obiadki serwowane podczas szkoleń) ;)

Dobra czas na wady/zalety.
Zalety:
- obniżenie kosztów po stronie organizatora i uczestnika
- oszczędność czasu
- w przypadku szkoleń korporacyjnych - oszczędność czynnika ludzkiego i zwiększenie wdajności (ale żem powiedział)
Wady:
- brak fizycznego kontaktu z trenerem - czasem lepiej widzieć człowieka w jednej sali
- zaangażowanie uczestników w zajęcia - częsty mankament szkoleń stacjonarnych, jakim są dzwoniące komórki, w przypadku szkoleń on-line wymyka się spod kontroli.
Mam nadzieję, że w najbliższym czasie przetestuje na sobie to roziwązanie :)

Brak komentarzy: